Retur- & Återbetalningspolicy
Vi på Nordic Details vill ge dig som kund trygghet vid köp. Här är en sammanfattning av våra ångerrätt, retur och garantivillkor. Om du inte är nöjd med ditt köp eller har ångrat dig, kan du följa instruktionerna nedan för att hantera returer och reklamationer.
14 dagars ångerrätt
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Ångerrätten gäller endast om produkten returneras i originalskick och väl emballerad för att undvika värdeminskningsavdrag. Observera att ångerrätten ej gäller för öppnade hygienprodukter.
30 dagars öppet köp
Utöver ångerrätten erbjuder vi 30 dagars öppet köp för oöppnade produkter i originalförpackning och oskadat skick. Vid godkänd retur sker återbetalningen så snart vi har mottagit och godkänt returen.
Fraktkostnader för retur
- Mindre produkter (t.ex. tallrikar, vaser, bordslampor): 99 SEK.
- Skrymmande produkter (t.ex. soffor, större mattor, golvlampor): 399 SEK.
Returvillkor
För att du ska kunna returnera en produkt måste den vara i originalskick och i originalförpackning. Om produkten levererades i särskild förpackning ska även denna vara i gott skick. Förpackningen får inte användas som ytteremballage eller tejpas. Om förpackningen är skadad vid retur, kan vi göra ett avdrag på 100 SEK för hanteringen.
Värdeminskningsavdrag: Om en produkt returneras i ett skick som gör att den inte kan säljas som ny (t.ex. om den har använts, skadats eller på annat sätt försämrats), förbehåller vi oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag från återbetalningen.
Returprocess
För att returnera en produkt, vänligen följ vår returguide och begär en retursedel. Vi återkommer med en returetikett inom 24 timmar.
Byte av vara
Vill du byta en vara? Returnera den enligt anvisningarna ovan och gör en ny beställning. Kontakta kundtjänst om du behöver en ny rabattkod.
Reklamation och garanti
Vi erbjuder 1 års garanti och 3 års reklamationsrätt på alla produkter. Garantin täcker endast ursprungliga tillverkningsfel. För att göra en reklamation, kontakta vår kundservice och bifoga bild- eller videobevis som visar defekten. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.
Prisgaranti
Vi på Nordic Details vill säkerställa att du alltid får bästa pris på våra produkter. Om du hittar en identisk vara till ett lägre pris inom 7 dagar efter ditt köp, kommer vi att matcha priset. Vår prisgaranti gäller för privatkunder och förutsätter att produkten finns i lager hos en svensk återförsäljare.
För att använda vår prisgaranti, vänligen kontakta vår kundtjänst med bevis på det lägre priset, som en länk eller annons. Prisgarantin gäller inte för reavaror, kampanjpriser eller unika erbjudanden.
Öppet Köp/Bytesrätt/Reklamation
Vi följer lagen om distansavtal och Konsumentverkets rekommendationer. Enligt distansavtalslagen har du rätt att returnera felfria varor inom fjorton (14) dagar. Vid fabrikationsfel ersätter vi produkten med en ny, eller om produkten utgått, med en likvärdig modell. Garantin täcker ej förslitningsskador.
Konsumentens undersökningsplikt
Du har som konsument undersökningsplikt för mottagna varor. Kontrollera produkten innan du tar bort eventuell plombering, plast eller etiketter. Om produkten inte är i originalskick eller har använts kan ett värdeminskningsavdrag göras.
Återbetalning
Återbetalning sker till det betalsätt som användes vid köpet, och behandlas så snart vi har mottagit och godkänt returen. Observera att det kan ta några arbetsdagar för återbetalningen att synas på ditt konto beroende på betalsätt.